Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Mangere, Nieuw Zeeland van Anouk Roefs - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Mangere, Nieuw Zeeland van Anouk Roefs - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

20 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Mangere

Good evening!

Ondertussen alweer bijna 6 weken hier in Nieuw-Zeeland! In plaats van de weken tellen dat ik hier ben, tel ik meestal de weken die ik nog heb. Ook al zijn dat er nog 8, we hebben bijna ieder weekend al volgeboekt!!

Afgelopen weken hebben we weer veel gedaan. Hoe kan het ook anders. We zijn onder andere naar Taupo geweest, een dorpje ten midden van het Noordereiland, gelegen aan een groot meer 'Lake Taupo'. We hebben hier 1 van de 9 Great Walks van Nieuw-Zeeland gedaan, de Tongariro Alpine Crossing. We vertrokken vrijdagmiddag met onze eigen auto, wat een luxe! Die luxe hield al snel op, we waren nog maar net weg en we hoorden al een raar geluid. Even stoppen. Nadat we met drie vrouwen onder de auto gekeken hadden, kwamen we erachter dat een deel van de bumper los zat en over de grond schraapte, niet goed dus. Gelukkig stonden er Chinezen langs de weg, waar staan ze niet trouwens?! Met een stukje schilderstape van hun hebben we het weer vast kunnen plakken en de auto reed weer als nieuw. Halverwege de rit begaf de snelheidsmeter het. Een voordeel: de kilometerstand ging ook niet verder! 's Avonds kwamen we aan in ons hostel. De zoon van de baas hielp ons; 'my father is rescuing some people at the Alpine Crossing'. De track die we de dag erna zouden gaan lopen! Voor deze track rijden shuttlebussen op en neer van de hostels naar de Crossing. We hadden gebeld naar een organisatie die deze shuttlebussen verhuurde en ze zouden ons de volgende dag ophalen. Even later kwam de baas van de hostel naar ons toe om te vragen of we al iets geregeld hadden voor een shuttlebus, hij had namelijk wel kaartjes voor $45. Zonder overleg zei ik dat we $30 af hadden gesproken met de meneer aan de telefoon, wat overigens helemaal niet waar was. Marthe speelde goed mee en zei meteen 'ja dat klopt' . Hoppa, $15 dollar afgedingt!
De Alpine Crossing was geweldig!! Eerst was het bewolkt en mistig. Hoe hoger we kwamen, hoe meer sneeuw. Omdat het zo mistig was, hadden we nog niet eens door dat we naast een mega vulkaan liepen! Boven op de vulkaan waaide het super hard en het was er koud en glad, dus we moesten toch wel een beetje oppassen. Toen we aan de andere kant waren van de vulkaan, sloeg het weer direct om; opgeklaard en zonnig! We hebben de tocht in 6,5 uur gelopen, inclusief 1 uur zonnen op een bankje, terwijl er normaal 7,5 uur voor staat. Goed bezig dus.

Het weekend daarop zijn we naar de Glowworm Caves geweest in Waitomo. Door wat stomme fouten achter elkaar hadden we 9 kaartjes gekocht voor 5 personen haha.. Gelukkig kregen we het geld terug. Op sommige plekken waar veel glowworms (insecten die licht geven in grotten) zaten, leek het net alsof je naar een sterrenhemel keek, heel apart. De andere dag zijn we naar Rinse, Leon en Willianne gegaan, Bredanaars die we op de Kingsnight hebben leren kennen! Zij hebben een geweldig mooi huis met uitzicht over het strand, niet verkeerd dus. Wijntjes, olijven en nootjes erbij en we komen de dag wel door!

Vorige week hadden we kaartjes gekregen van een collega voor een komedie voorstelling in Auckland theater. Binnen een paar minuten stond de toneelspeler al naakt op het podium, zo doen ze dat hier dus?! Het was leuk in ieder geval!
Verder hebben we een flatmeeting gehouden met onze huisgenoten. Een ervan jatte namelijk eten van ons. Ook gooide hij spullen weg van de huisbaas en betaalde hij niet de juiste bedragen. Tijd om naar huis te gaan voor hem! Komende week verstoppen we dus goed onze laptops en cameras omdat we bang zijn dat hij ze meeneemt :p (Het ging trouwens maar over een ei, noodles, yoghurt en een mueslireep. maargoed het gaat om het idee haha)

Afgelopen weekend was toch wel een van de mooiste weekenden tot nu toe. We zijn richting het noorden gegaan. Meeke vergezelde ons! Vrijdag hadden we een dagje vrij genomen. Terecht trouwns, want de week ervoor hadden we vrijdags tot 20.00 (?!) stage gelopen!! Die mensen zijn helemaal gek hier. Wij dachten dat het leven hier relaxt was en de mensen maar weinig uren werkten, maar hier bij de Foodbowl gaat dat er anders aan toe. Mensen komen zelfs na het avondeten, op zaterdag en op zondag terug!
Maargoed, vrijdag zijn we dus vroeg vertrokken richting Bay of Islands. Ik mocht rijden, dat heb ik geweten!! Na een kilometer of 100 af te hebben gelegd, kwam er een politieauto met zwaailichten achter me rijden. Ik vroeg me af wat er aan de hand was en wilde de politieman voorbij laten rijden. In plaats daarvan stopte hij om mij aan te houden! Ik had blijkbaar 3 kilometer te hard gereden, jajaa wel DRIE kilometer. Mocht dit toevallig net in een 'schoolzone' zijn (die iedereen van ons gemist had) waardoor het 20 dollar meer kostte. Haha nouja ook weer meegemaakt. 's Middags kwamen we aan in Paihia, een mooi en toeristisch badplaatsje. We hebben hier een dolfijnencruise gedaan. 90% kans dat je dolfijnen ziet, helaas zaten wij bij de overige 10% haha.. Meeke zei nog voor de grap: 'het zou echt leuk zijn als jij de eerste dolfijn ziet Anouk'. Je gelooft het of niet, maar ik zag als eerste de vin van een dolfijn!! Marthe kan het gelukkig beamen want anders zou iedereen denken dat ik te blond ben. Dus wij snel naar de schipper gelopen om het te zeggen. Vervolgens was er nergens meer een dolfijn te bekennen. De schipper had het alleen wel omgeroepen, dus dacht iedereen dat we hallucinaties hadden.
De tweede dag startte onze auto niet, opnieuw. Wat een pech allemaal maar gelukkig konden we er overal wel mee lachen! We hadden geleerd hoe we een kickstart moesten doen, maar dat was niet voor ons weggelegd. Gelukkig startte hij wel met startkabels. Op naar Cape Reinga, het noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland! Hier hebben we gezandboard, een soort van surfen op zand. Heel gaaf!!

29 Juni komen ons mam, Olga en Yolande al aan!! Twee weken er lekker tussenuit op stage en van het zuidereiland naar het noordereiland reizen. Mooi vooruitzicht :D!

Komend weekend gaan we trouwens rustig aan doen; feestje bij ons thuis. Dit aangezien we een berekening hadden gemaakt die uitkwam op 2000 euro pp per maand.. Het kost wat, maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen!!!

• 20 Mei 2014 - 11:52

Nelly:

Leuk weer die verhalen, maar wij komen wel een maandje eerder hoor het is nog maar mei zooo hard vliegt de tijd toch niet ;)

• 21 Mei 2014 - 08:45

Olga:

Wat hebben jullie toch een AKELIG leven !!!!!
    Tot gauw en groetjes, Olga

• 21 Mei 2014 - 11:14

Joke:

Wat een schitterende foto's!!!
    Nog even en je krijgt gezelschap van je moeder ;-)
    Geniet er samen van en heel veel plezier gewenst!

Groetjes,
    Joke & Tijger

• 27 Mei 2014 - 12:10

Gerard Mijs :

Hoi Anouk,

Wat een geweldige tijd heb je daar. De foto's zijn schitterend. Wat doe ik hier nog? Nooit geweten dat Nieuw Zeeland zo mooi is. Nog veel plezier maar blijf goed op jezelf ( en de anderen ) passen. Ik zie je toch wel weer graag heelhuids terug. Nooit gedacht dat ik je in deze mate al zou missen.
    Ik hoop dat je moeder een voorspoedige reis krijgt, heeft. Doe ze de groeten van mij en Ciska.

Groetjes,

Gerard

• 29 Mei 2014 - 15:27

Yvonne Dankbaar:

Wat een prachtig land zeg! Ben wel een beetje jaloers hoor!
    Veel plezier met zijn allen en knuffels aan mijn mams!
    Groetjes, Yvonne

• 29 Mei 2014 - 16:56

Mariet Roelofs:

Hoi Anouk,

Wat een geweldig verhaal en wat een geweldige foto's. Wauw wat is Nieuw Zeeland toch mooi.
    Geniet ervan als je moeder er is, en doe ze maar de groetjes.
    Veel plezier met z'n allen, de tijd is altijd zo om.
    Dus blijf vooral genieten................................

Groetjes
    Mariet en Mart

• 09 Juni 2014 - 08:52

Nicolien Poelma:

Hallo Anouk,
    Ik ben een vriendin van Olga en erg nieuwsgierig hoe het met jullie gaat.
    Alweer de laatste week, dus al een druk programma achter de rug.
    Groet
    Nicolien