Echte toeristen - Reisverslag uit Mangere, Nieuw Zeeland van Anouk Roefs - WaarBenJij.nu Echte toeristen - Reisverslag uit Mangere, Nieuw Zeeland van Anouk Roefs - WaarBenJij.nu

Echte toeristen

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

01 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Mangere

Hallo weer!

Na drie weken heb ik eindelijk weer tijd gemaakt om een verslag te typen. Oke mam, je had gelijk, ik had het eerder moeten doen. Hoe kun je drie weken van je leven zo goed mogelijk benutten? Nou dat ga ik jullie nu vertellen.

We waren gebleven bij Mission Bay. We zijn daar zondag 13 april inderdaad geweest. Vol goede moed hadden we onze bikini aangetrokken, maar op het strand waren we toch blijer met onze jas! Toevallig zagen we ergens een paadje naar boven lopen en we wilden weten waar deze naartoe liep. Later kwamen we erachter dat dit een bekend uitzichtpunt was van Auckland, Bastion Point. Die hadden we toch weer mooi meegepikt haha! Toen we nog een stukje verder liepen kwamen we langs Kelly Tarlton's aquarium. Het aquarium lag onder de weg, ter hoogte van de zee. We zijn hier ook naar binnen gegaan, je kunt het maar gehad hebben. Thuis in Mangere East aangekomen gingen we (Marthe, Elsemiek en ik) pizza bakken, totdat het alarm afging!! Maar hoe moest dat ding uit.. We dachten het te weten en drukte ergens op, waarna vervolgens het alarm nog luider afging! Fieuww, hij doet het gelukkig wel. Simon, onze huisgenoot hielp ons 'uit de brand'.

Maandag 14 april, onze eerste stagedag!! We hadden al uitgezocht hoe we er met de bus moesten komen. We stonden al ruim op tijd bij de bushalte, maar de bus kwam maar niet en kwam maar niet. Zegt vervolgens een voorbijganger dat we precies die andere bus, die we net voorbij zien rijden moesten hebben. FIJN. Gelukkig wist zij er blijkbaar ook niks van en kwam de bus alsnog, na 25 minuten. Uitgestapt bij de bushalte vroegen we de weg aan een vrouw. 'Wil je dat gaan lopen?!' zei ze, 'maar dat ligt helemaal niet hier'. Och god. Achteraf bleek dat we toch enigszins in de buurt zaten (maar een paar km van ons stage-adres vandaan). Ook nog verkeerd gelopen. In plaats van 9.00 waren we er iets voor 10.00, gelukkig zitten we in Nieuw-Zeeland waar alles niet zo nauw komt!

We lopen dus stage bij de Foodbowl, een bedrijf dat zijn productieruimtes verhuurd aan andere bedrijven. Tot nu toe bevalt het er erg goed! De mensen zijn aardig, behulpzaam en vervelen zich vooral niet. Iedere dag gaat er van alles mis, dus een hoop entertaining daar! Ik heb de opdracht gekregen om een homogene vinaigrette te maken zonder E-nummers. Deze vinaigrette komt in oktober dit jaar in de supermarkten te liggen in NZ! Uitdagende opdracht dus. Daarnaast mogen we meehelpen met veel verschillende projecten. Gisteren kwam Brian, onze stagebegeleider, ons roepen. Hij zei dat we mee moesten komen om een productspecificatie uit te voeren. Ojee, wat nu weer dacht ik. Moesten we een doos open maken , zaten er hertengeweien in!! Ik vroeg me al af of dit het nieuwe 'paardenvleesschandaal' was. Maar gelukkig, het werd gebruikt voor medicijnen, samen met het kraakbeen van haaien. Daar voel je je toch meteen al beter door?!

Met de auto (welke auto?) is het ook nog een hele issue geweest. We dachten er een gekocht te hebben, maar de verkoper liet het keer op keer afweten. Totdat hij naar ons zou komen met de auto en we vervolgens een smsje kregen; very sorry, car is not starting now, you can buy another car'. Tjaa ik weet niet of we teleurgesteld of opgelucht moesten zijn, maar ik denk het laatste haha. Gelukkig hielpen Rick en Farrant ook mee met zoeken en met succes. Afgelopen zondag hebben we een Honda Civic gekocht!! Hij is nog niet zo oud, namelijk maar 1 jaar ouder dan mij.. Omdat Marthe en ik beiden onze hond misten, kunnen we nu alsnog ons hond(a)tje uit laten!

Nu nog afgelopen weekenden in het kort. Alle Nieuw-Zeelanders die vragen wat we allemaal al hebben gedaan staan versteld; dat allemaal?! 'Daar ben ik zelf nog niet eens ooit geweest', is meestal de reactie. Fotocamera erbij en het plaatje is helemaal af, echte toeristen!

Met Pasen zijn we naar een soort van Dancevalley geweest. Een megafeest in Ellerslie, waar we dansten op vloerbedekking! Het was heel gezellig, en aangezien we af hebben gesproken dat we maar 3 keer op stap gaan hier in Nieuw-Zeeland, maakte het geld niet zoveel uit.
De rest van het weekend zijn we naar een ander bekend uitkijkpunt geweest, naar de Eastershow, Waiheke Island (een eiland met lekkere wijn voor $12 per glas) en zijn we op roadtrip geweest naar Coromandel samen met Rick, Marthe en Elsemiek. Wat een weekend!

Waiheke Island en Coromandel waren zeker de moeite waard. In Coromandel zijn we naar de Hot Water Beach geweest. Hier is de aardkorst dun, waardoor het water opwarmt. Mensen graven daarom kuilen als het eb is, zodat ze hier een paar uur in kunnen zitten. Ondanks de regen hebben wij dit ook gedaan! Mooi, precies nog een plaatsje vrij waar wij een gat konden graven. Dat was te mooi om waar te zijn, het water kookte hier en je wilde hier echt niet gaan zitten!! Sommige mensen kookten zelfs hun eieren in het water. Wel goedkoop, zo'n sauna/whirlpool!
In Coromandel zijn we ook naar Cathedral Cove geweest. Voor de filmkijkers onder ons; hier zijn wat films opgenomen zoals bijvoorbeeld the Ring en Lord of the Rings. Ik dacht altijd dat die landschappen met de computer gemaakt werden, maar ze zijn echt!!

Een week later hadden we donderdagavond alweer weekend! Anzac day ofzoiets, wat het precies inhoud maakt me niet uit, maar we waren in ieder geval vrij haha! Els, Marthe en ik wilden naar het westen gaan van Auckland, dus hadden we een auto gehuurd. Alsof je opnieuw moest beginnen met rijlessen.. In de bergen, aan de linkerkant van de weg, stuur rechts en een tweerichtingsweg ter breedte van 1 auto?! We hebben een track gelopen. Hier was ik ook nog eens met mijn schoen weggegleden waardoor ik bijna in de afgrond belandde. Genoeg meegemaakt voor 1 dag!!!

Zoals iedereen hebben ook wij Koningsdag gevierd, bedankt Willem-Alexander! De afspraak van 3x op stap gaan we wel verbreken denk ik, maar het was leuk. Daarna heb ik 2 uur op de grond geslapen en hebben we de eerste trein terug naar huis gepakt. Ach, nu slaapt mijn bed in Mangere East nog beter haha.


Dat was het wel weer een beetje in het kort. Foto's zeggen misschien meer dan woorden.

Dit weekend gaan we naar lake Taupo en de Alpine Crossing wandelen van 7 uur!! Meer daarover de volgende keer.


Groetjes vanuit Nieuw-Zeeland!!!

  • 01 Mei 2014 - 11:40

    Nelly:

    Het is niet voor niets Dag van de Arbeid! Tanx voor het verslagje, het is het wachten waard geweest.
    Greetz, xxx

  • 01 Mei 2014 - 11:57

    Marly:

    Hey zusje,
    Het is weer n heel verslag, maar leuk om te lezen!
    Je hebt in ieders geval weer genoeg mee gemaakt...
    Succes met je track van 7h komend weekend...
    X Marly

  • 01 Mei 2014 - 12:06

    Marcel:

    Leuk verslag, ook al van alles meegemaakt zie ik wel.

    De alpine crossing is ook zeker de moeite waard!

  • 01 Mei 2014 - 12:51

    Roefskes Hoogeloon:

    Hey nichtje,
    Leuk om weer is iets van je te vernemen. Ziet er allemaal prachtig uit!
    We kijken uit naar je volgende verslag.
    Groetjes

  • 01 Mei 2014 - 16:32

    Jan En José:

    Hoi Anouk,

    Echt een mooi verslag Anouk, zoals ik lees heb je daar al veel gezien en meegemaakt. Ik zou zeggen geniet zo veel mogelijk van je tijd daar, het is weer voorbij voor je er erg in hebt.

    Groetjes,

    Jan en José

  • 01 Mei 2014 - 21:28

    Ine Pijnenburg:

    Supergaaf wat je allemaal meemaakt. Geloof dat ik hier nog ooit naar toe ga. Ben wel voorzichtig meisie.
    Groetjes, Ine

  • 02 Mei 2014 - 13:44

    Joke:

    Hallo Anouk,

    Fijn om weer wat van je te lezen Anouk en wat leuke foto's!
    Geniet ervan, maar pas wel een beetje op.

    Groetjes,
    Joke & Tijger

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Stage Nieuw-Zeeland/rondtrekken Thailand !!

Actief sinds 14 Maart 2014
Verslag gelezen: 559
Totaal aantal bezoekers 5517

Voorgaande reizen:

09 April 2014 - 18 Juli 2014

Auckland, Nieuw Zeeland

Landen bezocht: