Eerste dagen in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Mangere, Nieuw Zeeland van Anouk Roefs - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Mangere, Nieuw Zeeland van Anouk Roefs - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Nieuw-Zeeland

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

12 April 2014 | Nieuw Zeeland, Mangere

Hallo iedereen!

Sommige mensen zullen misschien denken dat ik om ben gekomen, maar hier is hij dan, mijn eerste reisverslag. We (Marthe en ik) zijn nu al twee dagen in Auckland.

Woensdag 9 april vlogen we om 12.00 vanuit Schiphol. We moesten toen 12 uur vliegen naar Kuala Lumpur, een hele rit dus. Deze verliep goed, onze tv-schermpjes deden het niet dus hebben we de grootste deel van de tijd maar lopen buurten. Aangekomen op het vliegveld van Kuala Lumpur moesten we goed op onze tassen letten, hier staat namelijk de doodstraf op drugsmokkel! Natuurlijk werd ik eruit gepikt om mijn tas te laten controleren, maar helaas, ik had alles goed verstopt ;)
Na twee uur te hebben gewacht konden we alweer verder, nog 11 uur vliegen naar Auckland. We kwamen over de Indische oceaan maar ook ik heb helaas geen vliegtuig zien liggen..

Aangekomen in Nieuw-Zeeland (10 april rond 23.00), moesten we door de douane en vertrouwden ze me weer niet! Ik wist niet dat ik er zo verdacht uit zag.
Ik moest mijn koffer open maken en de lijnzaad die ik bij me had laten zien.

Hamet, de huisbaas, kwam ons ophalen. We konden, gelukkig of niet, niet over hem heen kijken. Toen we later wegreden werd duidelijk waarom, op bijna iedere hoek zit een MacDonalds, KFC of een BurgerKing.
Tijdens het instappen werd ik op de feiten geduwd dat we toch echt aan de andere kant van de wereld zitten, ik stapte namelijk de verkeerde kant in en Hamet vroeg me of ik op de bijrijdersstoel wilde gaan zitten.

Het appartement ziet er goed uit. We hebben een gezamenlijke kamer, keuken, douche, wc en tuin en een eigen slaapkamer (zie foto's) en we wonen hier nu met 4 man. Marthe en ik, Hamet en een Noor van 28 jaar. Het enige nadeel is dat we heel de dag muziek aan willen zetten zodat we het gehijg, gevreet en gesnurk van Hamet niet horen.

Dag 1, tijd voor een douche. Ik dacht dat je daar juist schoner van werd maar hier wist ik het nog niet zeker (zie foto's).. Eerst maar eens poetsen dus!
Intussen stond Rick, een vroegere buurjongen, al op de stoep en hebben we heel de dag bij hem thuis doorgebracht. Zo ben je 19.000 km van huis en zo lijkt het weer net alsof je in Moergestel woont.

Vandaag zijn we naar Auckland city geweest. Wat een mooie stad! Het ligt aan de zee en heeft een hele grote haven. Ook hebben we door het domain park gewandeld. We kwamen de dag dus goed door.

Het weer is hier ook nog goed, rond de 23 graden maar in de zon lijkt het soms wel 35! Morgen gaan we naar Mission Bay en misschien nog een rondvaart doen met een boot. Ik ben bang dat ik tijd tekort ga komen.

Maandag moeten we beginnen bij onze stage. Dit ligt maar 10 min van ons af. We zijn benieuwd!

  • 12 April 2014 - 20:10

    Marly:

    Hee Zussie
    ziet er leuk uit daar!.... ( op de badkamer na dan...:P)
    Volgens mij vermaak je je daar wel...
    Geniet er van iig, en succes maandag op je eerste stagedag!
    xx marly

  • 12 April 2014 - 20:24

    Linda:

    Heee Anoukie!

    Wat ziet het er allemaal gezellig uit, ondanks de badkamer hahah!
    Heb jij weer met al dat gecontroleeeér.

    Geniet ervan, en succes aanstaande maandag!

    xxxxxx

  • 12 April 2014 - 20:56

    Henri En Annet:

    Hey Anouk. Leuk verhaal. We blijven je volgen. Groetjes

  • 12 April 2014 - 21:21

    Nelly:

    Hee Noekie,
    Leuk om te lezen. Werd je gecontroleerd omdat je je niet geschminkt had, hahaha?
    Het lijkt erop, dat je daar ook een poetsrooster moet gaan maken, maar of Hamet daarmee accoord gaat, ik betwijfel het.
    Leuk daar zo te zien en te lezen. Geniet ervan en (voor jou) morgen alvast succes met de start van je stage.
    xxx

  • 13 April 2014 - 09:57

    Joke:

    Hallo Anouk,

    Wat leuk om je vanaf hier te kunnen "volgen" en dat ga ik zeker doen.
    Ik wens je een hele mooie tijd in Nieuw-Zeeland en veel succes met je stage!

    Groetjes vanuit Horst,
    Joke en een pootje van Tijger.

  • 14 April 2014 - 09:31

    Ome René En Tante Arian Marit En Emiel:

    Hey Anouk,

    Leuk om te lezen we zullen je zeker volgen.
    Geniet ervan, suc 6 met je stage.
    We kijken uit naar je volgende bericht.

    Groetjes uit Hoogeloon


  • 14 April 2014 - 09:49

    Yolande:

    Hallo Anouk,

    Fijn dat je goed bent aangekomen en veel succes met je stage.
    Tot over een paar weken!

    Groetjes, Yolande

  • 14 April 2014 - 15:09

    Johan En Ans:

    Hallo Anouk,
    Een hele fijne tijd toegewenst.
    Succes met je stage.
    We gaan je verhalen zeker volgen.

    Groetjes johan en ans

  • 14 April 2014 - 17:52

    Ine Pijnenburg:

    Wat supergaaf Anouk. Geniet van elk moment met volle teugen. Ik volg je op afstand met al je avonturen.

  • 14 April 2014 - 20:32

    Mariet Roelofs:

    Te gek Anouk, dat we je nu kunnen volgen. Tja je ziet er toch behoorlijk onbetrouwbaar uit, omdat ze jouw er steeds uit pikken. Maar toch ook wel leuk. Zo maak je toch wat mee.

  • 15 April 2014 - 11:53

    Fam Roefs Uit Middelbeers:

    Ha nichtje!

    Ons mam en ik hebben net je verhaaltje gelezen, leuk om iets van je te horen!
    Succes alvast maandag met je eerste stagedag! En geniet verder van je vrije tijd om het mooie land te verkennen!

    Groetjes!

  • 23 April 2014 - 15:16

    Ollie:

    Hee Anouk,
    Zo ben je hier en dan sta je daar, slechts een kwestie van tijd. Fijn dat alles goed is gegaan!
    Groetjes, Olga

  • 26 April 2014 - 23:51

    Jan En Petra Van Den Heuvel Middelbeers:

    Hoi Anouk,

    Leuk reisverslag gemaakt, kan ook wel voor zoveel kilometers.
    Wat een eind weg zeg!
    Mooi land zo op het eerste gezicht, veel zonlicht?
    Wij volgen je voorlopig als je daar verblijft.
    Leuk dat je dit onderneemt, is een ervaring voor het leven.
    Veel plezier en succes met je stage.

    Groetjes,

    Jan en Petra van den Heuvel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Stage Nieuw-Zeeland/rondtrekken Thailand !!

Actief sinds 14 Maart 2014
Verslag gelezen: 585
Totaal aantal bezoekers 5515

Voorgaande reizen:

09 April 2014 - 18 Juli 2014

Auckland, Nieuw Zeeland

Landen bezocht: