Holiday - Reisverslag uit Mangere, Nieuw Zeeland van Anouk Roefs - WaarBenJij.nu Holiday - Reisverslag uit Mangere, Nieuw Zeeland van Anouk Roefs - WaarBenJij.nu

Holiday

Door: Anouk & Nelly

Blijf op de hoogte en volg Anouk

10 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, Mangere

Het is alweer een poosje geleden dat Anouk een reisverslag toegevoegd heeft, maar dat komt omdat Olga, Yolande en ik(Nelly) al haar tijd in beslag genomen hebben. Na een succesvolle, maar heeeel lange vlucht en reistijd zijn wij 29 mei in Auckland aangekomen. Bij de douane moest ik mijn koffer openmaken en de lekkere unox rookworst, die ik eigenlijk voor Anouk als afscheidspresentje op stage meegenomen had, vonden ze daar ook heel lekker en moest ik achterlaten. Anouk stond ons al op te wachten en wij zijn toen naar haar "huis" gegaan.
De volgende dag begon onze vakantie pas echt. We hebben voor ruim een week een camper gehuurd van Jucy Rentals. We gingen naar Wellington en namen daar de ferry naar Picton om vervolgens een week lang op het zuidereiland rond te trekken. Via Nelson, Marakau, Abel Tasman National Park, Kaikoura, Christchurch naar Queenstown getrokken. Overal is het zo mooi, werkelijk schitterende vergezichten. In Christchurch hebben we ook nog de Tranzalpine gedaan van Christchurch naar Greymouth en weer terug gedaan. Weer een zeer indrukwekkende dag. Zaterdag 7 juni vlogen we 's middags terug om 's avonds met Marthe, Elsemieke en Rick naar de wedstijd van de All Blacks vs England te gaan. Dat was werkelijk grandioos. Meer dan 47.000 toeschouwers en een geweldige sfeer. Alle wegen in buurt van stadion waren afgesloten, dus wij hadden de auto ergens geparkeerd, maar vergeten naar de straat te kijken. Op hoop van zegen dachten wij de auto na de wedstrijd weer terug te vinden. Rick en Elsemieke waren er al toen wij aankwamen. Het ging lange tijd gelijk op, Engeland stond op het laatst toch voor, maar in de laatste minuten hadden de All Blacks toch zo'n mooie goal gemaakt (ook nog vlak voor onze ogen), dat het merendeel helemaal uit zijn dak ging, wij dus ook.
Afgelopen zondag is onze reis door het noordereiland begonnen. We zijn zondag, maandag en dinsdagmorgen in Rotorua gebleven en hebben maandag een bezoek gebracht aan het Thermal Park Wai-O-Tapu. Bijzonder mooi.

P.s. De rest van de foto's volgen nog, want dat is allemaal verloren Nieuw-Zeelandse tijd

• 12 Juni 2014 - 07:42

Fam. Roefs:

Hoi Nelly en Anouk
    Leuk om weer eens wat van jullie te lezen, het ziet er allemaal schitterend uit geniet er nog van.
    Groetjes van de Roefskes uit Hoogeloon